субота, 20 грудня 2014 р.

урок натюрморт з трьох предметів

УРОК № 4
Тема:   Сприйняття мистецтва. Види та мова мистецтва: живопис. Елементарне компонування та   відтворення форми, об'єму в кольорі у роботі за уявою «Натюрморт з трьох предметів».                                                                                           
 Мета і завдання:
    поглиблювати знання учнів про живопис та його різновиди;
   поглиблювати навички роботи з живописними матеріалами;
   ознайомити із засобами виразності у живописі;
   розвивати в учнів відчуття композиції;
   розвивати уміння відтворювати об'єм за допомогою світлотіні;
   формувати інтерес та позитивне емоційне ставлення до творів образотворчого мистецтва та художньої діяльності;
   розвивати творчу уяву та фантазію учнів.
   Виховувати любов до природи рідного краю, інтерес до занять живописом
Обладнання:
для вчителя: DVD-диск, презентація. Мультфільм,  малюнки вчителя на дошці, наочність, живописні  матеріали та інструменти тощо;
для учня: альбом-посібник, живописні матеріали та інструменти.
Хід уроку
І. Організація класу до уроку
1. Перевірка наявності інструментів та матеріалів, необхідних на уроці.
2. Психологічний момент. Емоційне введення (Мультфільм:  Лунтік. Художники )
-         Що використовували  гусениці? (фарби)
-         В якому виді мистецтва використовуються фарби? (Живопис)
-         Що є основним засобом виразності у живописі (колір)
   ІІ.  Пояснення нового матеріалу.
     2.1.  Сприйняття мистецтва.
Діти, розгляньте зображен­ня творів та визначте, до якого виду мистецтва вони належать.(Диск)
2.2. Повідомлення теми та мети уроку.
Сприйняття мистецтва.
   Художників,   які відтворюють дійсність, передусім за допомогою різних    кольорів    та    відтінків,    називають живописцями.
- Діти, зверніть увагу на картину Е. Мане «Натюрморт із динею та персиками» та
проаналізувати твір за таким планом:
1. Визнач, до якого виду образотворчого мистецтва належить цей твір.
2. Які предмети художник зобразив на картині?
3. Що відрізняє предмети, розміщені на першому та другому планах?
4. За рахунок чого художник із різних предметів створює цілісну гармонійну композицію?
5.Чим сподобався тобі цей твір мистецтва?
2.3. Пояснення вчителя з елементами бесіди та  демонстрації (Презентація)
- Діти, пригадайте визначен­ня живопису як виду образотворчого мистецтва користуючись  словником мистецьких термінів у альбомі-посібнику.
Живопис  - вид  образотворчого мистецтва, основним виражальним засобом якого є колір та який відтворює дійсність за допомогою фарб.
Зверніть увагу  на те, що виражальними засобами живопису є:
- колорит (барвиста гама, що володіє емоційним впливом на глядача);
- композиція (співвідношення частин картини);
- перспектива  (лінійна,   повітряна);
- світлотінь(розподіл світла й тіні) тощо.
Назвіть спільне та відмінне у живописі та графіці
                   Живопис             Графіка
 







За   призначенням   та   особливостями   худож­нього   виконання   живопис   поділяється    на монументальний,   декоративний,   театрально-декораційний, станковий, іконопис, мініатюру.
Монументальний живопис - вид живописних творів великого масштабу, що прикрашають стіни та стелю архітектурних споруд.
Станковий    живопис    -    виконується    на мольберті.      Вирізняється      самостійністю окремого     твору,   використовується    для прикрашання інтер'єрів. До нього найчастіше застосовують термін «картина».
Декоративний             живопис  призначений прикрашати. Входить до складу архітектурного ансамблю або до творів декоративно-ужиткового мистецтва. Є складовою частиною орнаментальних розписів та композицій, що не мають самостійного значення.
Театрально-декораційний живопис викорис­товується при оформленні сцени, створенні театральних декорацій та ескізів театральних костюмів.
Іконопис   мистецтво   писання   ікон;   вид живопису, що має культове призначення.
Мініатюра  живописний   твір   невеликого формату;   виконується   на   папері,   металі, кістці, порцеляні, лакованих виробах.

2.4. Робота в зошиті-посібнику
- Діти, виконайте завдання в альбомі-посібнику: знайти відповідність між видом живопису та певним номером зобра­ження.
- Зверніть увагу на те, що у живописній роботі можна передати об'єм, якщо дотриму­ватися певних правил. 
Ви­конайте вправу на відтворення об'єму (яблуко) за допомогою світлотіні в техніці гризайль за таким планом:
    Попередньо виконують малюнок олівцем та намічають місця розташування бліку, освітленої частини, напівтіні, тіні та рефлексу. Одночасно малюють падаючу тінь від яблука.
    Роботу виконують фарбою одного кольору.
    Спочатку прокладають тон освітленої частини яблука, залишаючи не зафарбованим блік. Потім прокладають тон світлої частини падаючої тіні яблука (необхідно пам'ятати, що падаюча тінь предмета завжди темніша від власної тіні). Так само прокладають напівтінь, тінь та рефлекс.
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
2.5. Педагогічний малюнок.
Натюрморт за уявою з трьох предметів виконують за етапами, представленими в підручнику:
1. Намічаємо лінію зламу.
2.Відповідно до формату аркуша паперу ком­понуємо зображення, визначивши габаритні
розміри об'єктів.
3. Виконуємо малюнок контуром.
5.Початок роботи в кольорі (визначаємо найосвітленіші та найзатемненіші частини пред­метів. Проробляємо малюнок у світлих тонах).
6.На завершеному варіанті  роботи, що всі складові натюрморту мають перебувати у композицій­ній єдності, робота має бути врівноважена за кольором, об'ємність предметів має бути відтворена засобами світлотіні.


Демонстрація найкращих учнівських робіт на задану тему з коментуванням учителя.

ІІІ   Практична робота.
Виконання натюрморту за уявою з трьох пред­метів.
(Музичний супровід)

ІІІ   Підсумок уроку.
3.1. Гра «Мистецький двобій»
За одне запитання за темою уроку – 1 бал, відповідь – 2 бали
    3.2. Тестові завдання:
1. Вид образотворчого мистецтва, який, відпо­відно до призначення і техніки виконання,
поділяють на монументальний, станковий, деко­ративний, театрально-декораційний, мініатюру:
А) живопис;
Б) архітектура;
 В) графіка.

2. При оформленні сцени та створенні театраль­них декорацій використовується:
А) мініатюра;
Б) монументальний живопис;
В) театрально-декораційний живопис.

3. Живопис чорно-білою фарбою з використан­ням відтінків лише одного кольору:
А) пастель;
 Б) гризайль;
В) акватипія.
3.3. Аналіз учнівських робіт, виставлення та мотивація оцінок
 Розміщення на дошці 3-4 учнівські робо­ти, в яких найбільш виразно виявляється вдале застосування понять, що засвоювалися на уро­ці, та роботи, які містять характерні учнівські помилки.
Аналіз робіт  спільно з учнями, виставлення та мотивація оцінок, спонукання учнів до само оцінювання..

 3.4. Підібрати прикметники до іменника «Живопис», використовуючи терміни, вивчені на уроці
3.5. До­машнє завдання:
-                   Написати вірш або твір за улюбленою картиною
-         Придивитися до архітектурних споруд та визначити, які об'ємні геометричні фі­гури лежать в основі їхньої будови.













Немає коментарів:

Дописати коментар