субота, 20 грудня 2014 р.

Аплікаційна робота килим





                                                                  УРОК № 2
Тема.   Сприйняття мистецтва. Види та мова мистецтва: декоративно-прикладне мистецтво. Прикладна діяльність. Аплікаційна композиція з геометричних фігур «Килим».
Мета і завдання:
поглиблювати знання учнів про види декоративно-прикладного мистецтва та його засоби виразності;
поглиблювати розуміння композиції як поняття з курсу образотворчого мистецтва;
формувати інтерес та позитивне емоційне ставлення до творів декоративно-прикладного мистецтва;
поглиблювати навички прикладної діяльності;
розвивати творчу уяву та фантазію учнів.
Виховувати інтерес до  історії свого народу, почуття гордості за його здобутки, творчість
Обладнання:
для вчителя:DVD-диск,  мультимедійна презентація, кольоровий папір, клей, ножиці, наочність;
для учня: альбом-посібник з друкованою основою, кольоровий папір, клей, ножиці.

Хід уроку
І. Вступна частина
1. Емоційне введення до уроку
 - Ми з вами почнемо урок з подорожі на виставку ДПМ. Уважно дивимось, які види ДПМ ми там зустрінемо. (Презентація ДПМ)

2 .     Пояснення нового матеріалу.
Сприйняття мистецтва.
- Діти, розгляньте зображення творів декоративно-прикладного мистецтва,які представляють різні культурні регіони світу,та визначите, що для них є спільним? (стилізовані зображення з яскраво вираженим композиційним центром).
        3.  Повідомлення теми та мети уроку.
Сприйняття мистецтва.
- Діти ми з вами сьогодні поринемо у світ килимів. Батьківщиною килимарства    вважається    Персія    (сучасний Іран)
 Килими - це ткані вироби з кольорової вовни або шовку, бавовняної або лляної пряжі, з ворсом чи гладкі. Здавна люди прикрашали килимами своє житло: вистилали ними підлоги і меблі, вішали на стіну.
4.  Демонстрація учням зображення килимів (Презентація).
-          Зверніть  увагу на те, що кожен килим оздоблений різними декоративними елементами,  в основі декоративних зображень бувають різні геометричні та природні форми,
-          проаналізуйте зображення килима  (DVD-диск) за таким планом:

1.Визнач, до якого виду образотворчого мистецтва належить цей твір.
 2. Визнач елементи декору килима.
3.Що розміщено в композиційному центрі килима?
   Чим відрізняються зображення в центрі килима та по його краях?
4. Визнач виражальні засоби, за допомогою яких досягається виразність зображення на килимі.
5. Чим сподобався тобі цей твір мистецтва? Які емоції він викликає?

- А зараз  ви  виконаєте самостійно роботу, що представлена в альбомі-посібнику. ( визначаю,  яке із запропонованих зобра­жень аналізує кожен з учнів (робота проводить­ся за 2-ма варіантами)).
-  Озвучення ре­зультатів дітьми своєї аналітичної роботи з кожного ва­ріанту та дописати інформацію до відповідного неопрацьованого варіанту.
5. Пояснення вчителя з елементами демонстрації
   Головне завдан­ня декоративно-ужиткового мистецтва - зроби­ти гарним речове середовище людини, її побут.
 - Діти, давайте пригадаємо визначення  користуючись словником  мистецьких термінів у альбомі-посіб­нику.
Декоративно-прикладне (ужиткове) мисте­цтво це мистецтво, головною метою якого є створення та оздоблення художніх виробів, що мають практичне призначення у побуті.
У зв'язку з утилітарним призначенням деко­ративно-прикладного мистецтва композиція в ньому відрізняється особливою лаконічністю та яскравим символізмом.
Композиція (з лат. - «складання, розміщен­ня») побудова художнього твору, співвідно­шення окремих частин і елементів, що зумовле­ні його ідейно-образним змістом, характером і призначенням.
Особлива виразність зображень у декоратив­но-прикладному мистецтві досягається за раху­нок їх стилізації за формою та кольором.

Стилізація - процес спрощення предмета за формою та кольором на основі відбору найви­разніших його рис.
-         Діти,пригадайте та назвіть види декоративно-прикладного мистецтва.

Види декоративно-прикладного мистецтва:
батик,  вибійка,  ткацтво,  кування,  кераміка, вишивка, флористика, карбування, гравіюван­ня,   витинанка,   писанкарство,   лозоплетіння, художнє литво, художнє різьблення, декора­тивний розпис тощо (учитель ілюструє інфор­мацію зображеннями).
Демонстрація найкращих учнівських робіт на задану тему з коментуванням учителя.
6. Фізкультхвилинка
Руки в сторони та вгору —
 На носочки піднялись.
 Підніми голівку вгору —
 Й на долоньки подивись.
 Присідати ми почнемо,
 Добре ноги розімнемо.
 Раз — присіли, руки прямо.
 Встали — знову все так само.
 Повертаємося вправно,
 Все виконуємо гарно.
 Вліво-вправо повернулись
 І сусіду усміхнулись.

   ІІ Практична робота.
1.  Вправи для оволодіння навичками досягнення максимальної контрастності у зображенні.
- Діти, я вам пропоную  в  робочому  альбомі-зошиті у рубриці «Спробуй» виконати завдання, нама­гаючись досягнути максимальної контрастності окремо взятого зображення, використовуючи лише один колір(композиція в трикутникові - чорний колір, в квадраті -  залишити білий ко­лір, в колі - блакитний, у ромбі - фіолетовий).
2. - Діти у своїй роботі ви будете користуватися ножицями та клеєм, тому давайте згадаємо  прави­ла роботи із ножицями та клеєм (Повторення правил техніки безпеки ).
3. Виконання    аплікаційної   творчої   роботи «Килим» (у роботі використовуються прості площинні геометричні фігури: круг, трикутник, прямокутник, ромб, квадрат). Особливу увагу слід звернути на форму, розмір і колір елементів композиції та досягнення виразності компози­ційного центру.
            ІІІ    Підсумок уроку.
1.     Тестові завдання (Слайди презентації)
2.     Скласти сенкан зі словом: 1 варіант – килим  2 варіант- вишивка
3. Аналіз учнівських робіт, виставлення і мотивація оцінок
  Розміщення на дошці 3-4 учнівські робо­ти, в яких найбільш виразно виявляється вдале застосування понять, що засвоювалися на уро­ці, та роботи, які містять характерні учнівські помилки
 Аналіз за  планом:
1.  Правильність    використання властивостей форми та кольору для формування компози­ційного центру.
2. Обрамлення основного зображення друго­рядними.
3.Досягнення композиційної рівноваги.

    Домашнє завдання:
-         Поспостерігати та визна­чити, на які об'ємні геометричні фігури схожі різні овочі та фрукти.
-          Написати творчу роботу (вірш, твір – за бажанням «Дари осені»)










Немає коментарів:

Дописати коментар