субота, 20 грудня 2014 р.

Урок тварина в обрамлені рослин

Тема: Декоративно-прикладне мистецтво. Зв'язок форми та декору. Прикладна діяльність. Образне відтворення природних форм у творчій роботі за мотивами народного мистецтва «Тварина в обрамленні рослин»
Мета й завдання:
-         Ознайомити учнів з творчістю художників-примітивістів;
-         Розвивати навички виконання декоративної композиції;
-         Розвивати творчу уяву та фантазію учнів;
-         Виховувати інтерес до народного мистецтва.
Обладнання:
Для вчителя: презентація, фарби, графічні матеріали;
Для учнів: картки, фарби, альбом, графічні матеріали.

Хід уроку
1.     Організація класу
-         Психологічний момент
Встаньте діти, покрутіться,
Один одному всміхніться.
В сонця, вітру і сніжку
Енергії наберіться.
2.     Емоційне введення до уроку
Зараз ми побуваємо на екскурсії в кращих музеях світу. Отже заплющте очі, уявіть себе на чарівному літаку, який за секунди може переносити нас у будь яку частину світу. Відкрийте очі і вирушаємо в подорож.
(Слайд 1 -12)
3.     Актуалізація опорних знань учнів
-         Що зображували художники на своїх картинах?
-         Визначте композиційний центр зображення. Як він узгоджується з іншими елементами цієї роботи?
-         Чого більше в цій роботі – реального чи декоративного? Доведіть свою думку.
-         Визначте виражальні засоби, за допомогою яких досягається виразність зображення.
-         Чим вас вразили ці твори мистецтва? Що є спільним для всіх картин?
-         Як називаються художники, що зображують тварин?
-         Якою, на вашу думку,  буде тема нашого уроку?
4.     Бесіда-розповідь учителя
Природа для художника - вічне джерело натхнення. У народному мистецтві цей зв'язок майстра з рідною землею особливо глибокий та безпосередній.
Ще у сиву давнину  улюбленою темою у мистецтві було  зображення тваринного і рослинного світу. Уважно вдивіться в кольорове переплетіння орнаменту петриківського декоративного розпису, і на вас повіє ароматом ягід і квітів широких степів , ви почуєте пісню зозулі із калинового гілля.
5.  Робота  з  картками
Аналіз представлених робіт з використанням понять: настрій, форма, композиційний центр, композиційна рівновага, ритм.
Стилізація - це навмисне узагальнене зображення того чи іншого предмета.
У малюнку немає деталей, подробиць, є лише найбільш характерні, важливі ознаки предмета. Є додаткові елементи, яких у природі не існує, їх придумав сам майстер для того, щоб малюнок був красивішим, виразнішим.

6.  Практична робота
Щоб урок пройшов не марно
Підготуєм пензлі , фарби
 Працювати будем  вправно
І картини вийдуть гарні.
6.1.          Аналіз картини м. Приймаченко (Слайд 13)
6.2.          Показ етапів виконання учителем (Виділення основного об’єкта зображення  та доповнення композиції зображеннями рослин, показ прикладу стилізації на листі дерев, зображенні тварин)
-         У кого є домашній улюбленець?
-         З яких частин складається тіло тварин? (у звірів частини тіла однакові, лише різні за формою)
-         Реалістичне зображення може дати світлина, а ми намалюємо домашнього улюбленця в стилі примітивізму і про декоруємо його зображення, щоб він був ще кращим.
6.3.          Самостійна робота учнів по створенню композиції
-         Малюнок учителя на папері разом з учнями
7.     Знайомство з творчістю М. Приймаченко (презентація)
8.     Підсумок уроку
8.1.         Тестування
1.     Художниця Марія Приймаченко в своїх роботах особливу увагу приділяє:
А) відтворенню глибини простору
Б) передаванню обємності форм зображуваних об’єктів
В) створенню декоративного символічного образу
2. Твори  художників примітивістів відрізняються
А) яскравістю та декоративністю форм
Б) тьмяністю та неконкретністю зображення
В) реалістичною манерою виконання
3. Основним виражальним засобом у декоративно-прикладному мистецтві  є:
А) реалістичність зображення
Б) колір
В) стилізація
8.2. Аналіз учнівських робіт (кращі роботи обираються самими учнями, висловлюється думка і власне враження від робіт
3. Відповіді на запитаннях на картках (Щасливий квиток):
Який вид мистецтва називається декоративно-прикладним? (мистецтво побуту, ужиткове)
Мистецтво якої епохи та народу надихнуло тебе на створення власного твору?
Як називається жанр, в якому зображують тварин? (анімалістичний)

З творами якої художниці, народної майстрині ви познайомилися?  

Немає коментарів:

Дописати коментар