субота, 20 грудня 2014 р.

урок зображення в об'ємі овочі та фрукти



УРОК № 3                                           
Тема:   Сприйняття мистецтва. Види та мова мистецтва: скульптура. Зображення в об'ємі. Відтворення природних об'ємних форм у пластичній композиції «Овочі та фрукти».
Мета і завдання:                                                                               
-         ознайомити учнів з різноманітністю форм у навколишньому світі;
-        ознайомити з видами скульптури та засобами її виразності;
-         формувати інтерес та позитивне емоційне ставлення до скульптурних творів;
-         розвивати в учнів відчуття форми та композиційну уяву учнів.
-         Виховувати інтерес до виконання скульптурних творів, колективних скульптурних композицій, любов до мистецтва.
Обладнання:
для вчителя: DVD-диск, мультимедійна презентація,  наочність, пластилін
для учня: альбом-посібник, пластилін, стеки, серветка тощо.

Хід уроку

І. Емоційне введення до уроку (Мультфільм «Лунтік та його друзі. Скульптура» )
-  Як працював Павук?
-         Чи відразу взявся виконувати обємне зображення?
-         Чому спочатку скульптура нікому не сподобалась?
ІІ.  Пояснення нового матеріалу.
2.1. Сприйняття мистецтва.
-         Діти,  розгляньте зобра­ження творів та визначте, до якого виду мис­тецтва вони належать. (Диск)
2.2. Повідомлення теми та мети уроку.
Сприйняття мистецтва.
- Діти, сьогодні ми з вами поговоримо про  скульптуру  як  один з найдавніших видів образотворчого мистецтва. Вона   виникла   ще   у   сиву   давнину.   Наші далекі предки ліпили з глини, вирізьблювали зображення    з    кістки,    висікали    його   з каменю. 3 часом людина почала освоювати нові   матеріали.   І   тепер  скульптурні  твори виконують   із   різноманітних   твердих   або пластичних матеріалів - виліплюють з глини або пластиліну, висікають з граніту і мармуру, вирізають   з  дерева,   виливають   із   бронзи, чавуну, вибивають та карбують з нержавіючої сталі, міді тощо.
- Діти,  зверніть увагу на зображен­ня скульптурного твору Мікеланджело Буонарроті «П'єта»  (Диск) та проаналізувати твір за таким планом:
1. Визнач, до якого виду образотворчого мистецтва належить цей твір.
2. Кого зображено на цій композиції?
3. Які засоби виразності допомогли скульптору втілити свій задум у життя?
4. Чим сподобався тобі цей твір мистецтва?
Які емоції він викликає?
2.3. Пояснення вчителя з елементами демонстрації (Мультимедійна презентація)
- Діти, пригадайте визначен­ня скульптури як виду образотворчого мисте­цтва користуючись словником  мистецьких термінів у альбо­мі-посібнику).
Скульптура (від лат. «скульпо» - вирізати, висікати) - вид образотворчого (пластичного) мистецтва, основним завданням якого є від­творення дійсності в об'ємних формах.
Основними  виражальними засобами скульпту­ри є: розміщення фігури в просторі, передаван­ня її руху, пози, жесту; світлотінь, що підсилює рельєфність або об'ємність форми; фактура ліплення або обробка матеріалу; зоровий ефект маси і вагових співвідношень; пропорції і харак­тер силуету.
Основними видами скульптури є кругла скульптура і рельєф.
Кругла скульптура (статуя, напівфігура, бюст, скульптурна група) - розрахована на круговий огляд та естетичне сприйняття з усіх боків. За призначенням круглу скульптуру поділяють на монументальну (пам'ятник), мо­нументально-декоративну (фонтан, каріатида тощо) та станкову (скульптура в музеях, на ви­ставках, в інтер'єрі громадських та особистих будівель). Окремим різновидом станкової скульптури є скульптура малих форм (статует­ки людей, тварин тощо).
Скульптура малих форм.(Свою думку висловлюють учні)
Рельєф - це скульптура, розгорнута на площині, що частково виступає над нею (або заглиблена в неї). Тому скульптору рельєфі має більше, ніж у круглій скульптурі, можливостей вільно гру­пувати постаті та відтворювати елементи пейзажного та архітектурного середовища.
Залежно від того, наскільки високо виступає зображення над фоном, розрізняють рельєф низький (барельєф) і високий (горельєф).
Контррельєф- це вид площинної скульптури, в якій зображення заглиблюється у площину.
- Діти, а зараз вам потрібно виконати завдання у альбомі-посібнику: знайти відповідність між видом скульптури та певним номером зображення.
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА (під музичний супровід з відеоролика)
2.4. Практичний    показ    етапів    виконання роботи учителем:
1.  Беремо шматок пластиліну. Розминаючи його, створюємо заготовку кулеподібної форми.
2.Приплющуючи, розкачуючи або витягую­чи заготовку в певному місці, створюємо об'ємне зображення яблука, груші, буряка, моркви чи інших овочів та фруктів.
2.5. Демонстрація найкращих учнівських робіт на задану тему з коментуванням учителя.
ІІІ. Практична робота.
3.1. - Перед початком виконання учнями практич­ного творчого завдання учитель наголошує на правилах роботи із пластиліном і стеками.
3.2. Психологічний момент . Мотивація практичної діяльності
 - Перегляд  відеоролика «Скульптура» АБВГДейка (1 частина)
3.2. Виконання об'ємної композиції «Овочі та фрукти».
 Взяти шматок пластиліну. Розминаю­чи його, створити заготовку кулеподібної фор­ми. Приплющуючи, розкачуючи або витягуючи заготовку в певному місці, ти можеш створити об'ємне зображення яблука, груші, буряка, мор­кви, інших овочів та фруктів. Виклавши їх на пласку пластилінову підставку, створити об'ємну композицію «Овочі та фрукти».
IV. Підсумок уроку.
4.1. Тестові завдання. (на слайдах презентації)
4.2. Скласти сенкан зі словом скульптура
4.3. Аналіз учнівських робіт, виставлення та мотивація оцінок
 Розміщення на дошці 3-4 учнівські робо­ти, в яких найбільш виразно виявляється вдале застосування понять, що засвоювалися на уро­ці, та роботи, які містять характерні учнівські помилки,  спільний аналіз.
4.3. Домашнє завдання:
-   Порівняти форму, колір та розміри овочів, фруктів, ягід, які вирощу­ють в Україні.-
- За бажанням створити площинну скульптуру  «Дари осені» із соленого  тіста



Немає коментарів:

Дописати коментар