Тема:
Сприйняття мистецтва. Імпресіонізм. Відтворення дійсності у стилі
імпресіонізму. Зображення на площині. Відтворення святкового настрою.
Компонування підсумкової творчої роботи «Святкова ялинка на майдані».
Мета:
Поглиблювати розуміння учнями імпресіонізму як творчого методу у мистецтві.
Розвивати композиційні уміння та навички учнів. Ознайомити учнів з технікою
крапкування як засобом відтворення складних кольорових відношень. Виховувати
інтерес до вивчення теми, вміння отримувати естетичне задоволення від
спілкування з творчістю великих майстрів мистецтва.
Розширення естетичного кругозору учнів.
Обладнання :
комп’ютер, фарби, папір, олівець,
зразки дитячих робіт, репродукції картин,
журнали «Великие художники»
Хід уроку
Епіграф
Ранкові сутінки …
У сивому тумані
Яскравий сонця круг,
доріжка на воді.
Згасають зорі вранішні, останні.
І прокидаються величні кораблі.
Все ще дріма.
Лиш тихо човен плине
Проміння перше понад світом лине…
(Репродукція картини Моне «Враження . Схід сонця»)
1.
Організація класу до
уроку
Емоційне введення до уроку (у музичному супроводі
відбувається презентація живописних шедеврів світового мистецтва художників – імпресіоністів , реалістичних
творів та художньої фотографії)
2.
Актуалізація опорних
знань
Вступна
бесіда
-
До яких видів
образотворчого мистецтва належать дані твори?
-
Які жанри живопису
представлені у даній експозиції?
-
Як ви вважаєте, ці твори дійсно є творами мистецтва?
-
Чому ?
3.
Повідомлення теми та мети уроку
Сьогодні на уроці ми познайомимося з творчістю відомих художників,
більше дізнаємось про імпресіонізм, як
творчий напрямок у мистецтві, особливості цього напрямку, та спробуємо передати
святковий настрій у своїх творчих роботах. Але це мої очікування від уроку.
А яку мету
ви поставили собі на сьогоднішній урок відповідно до нашої теми?
(Очікування учнів)
4.
Пояснення нового
матеріалу
Бесіда
-
Яка пора року ?
-
Що змінюється в природі з приходом зими?
-
Якого кольору сніг?
-
Якими кольорами ми зображуємо сніг на папері в своїх
роботах?
Прослуховування
літературних творів
1. Срібні дерева, срібне гілля,
Сріблом пухнастим вкрита земля
Срібні у синьому небі хмарки
В срібних заметах – срібні стежки.
Срібний – пре срібний ліс приберіг
Білочці срібній срібний горіх.
2. Люблю я взимку сонця схід
Коли навкруг рожевий світ…
Рожевий ліс, рожеве поле,
Рожевий сніг і все довкола.
В рожевім мареві садки,
Рожевим світяться шибки,
Дахи рожеві, а над ними –
рожевий
дим… Рожева глина
у візерунку білих хат.
Рожевий сипле снігопад…
-
Якого кольору сніг у цих віршах?
-
Від чого залежить колір снігу у різних творах?
4.3. Слова
учителя
Кожна людина – особистість, особистість
неповторна. Всі ми по різному сприймаємо оточуючий світ і, тим більше, по
різному його відтворюємо. Художник – творча особистість , і кожному з них
присутній свій стиль виконання робіт. І зображення одного куточка природи
різними художниками навіть в один і той же час може виглядати по різному. В
другій половині 19 століття у Франції організовується група художників, котрих
не задовольняє сліпе слідування
загальноприйнятим правилам. Коли наступають сонячні дні, молоді
художники беруть фарби та мольберти і відправляються за місто. Вони малюють
природу з натури. Представники цієї групи намагаються більш природно і неупереджено відображати реальне життя у
всіх його проявах, передаючи свої швидкоплинні враження.
Імпресіонізм зародився в 1860 роках у французькому
живописі – Мане, Ренуар, Дега внесли в мистецтво свіжість і безпосередність
сприйняття життя, зображення миттєвих, наче випадкових рухів та ситуацій, уявну
неврівноваженість, фрагментарність композиції, незвичні точки спостереження за
натурою, ракурси зображення. У 1870 -1880 роках імпресіонізм сформувався у
французькому пейзажі- Клод Моне, Каміль Піссаро, Альфред Сіслей виробили
послідовну систему пленера (відтворення в живописі змін природного середовища,
що викликані сонячним освітленням і повітрям). Працюючи на відкритому повітрі вони створювали відчуття
сонячного світла, що виблискує, багатство барв природи. Уміння розкладати
складні тони на чисті кольори ( їх накладали на полотно окремими мазками в
розрахунку на оптичне змішання кольорів в оці глядача), використовувати
кольорові тіні та рефлекси породжували досі нечуваний світлий і трепетний
живопис.
Та довгий час їх стиль не визнавався відомими на
той час художниками, піддавався суровій критиці. Їх полотна не хотіли брати на
виставки жодні художні галереї. Тоді
друзі вирішують заснувати спілку незалежних художників і виставляти свої роботи
окремо.1873 рік
Назву «Імпресіонізм» цей напрямок отримав від
назви картини «Враження. Схід сонця» Клода Моне. Ця картина викликала іронічні
насмішки та коментарі з боку критиків, один з них жартома назвав молодих
художників імпресіоністами, що в перекладі з французького означає «враження».
З часом у французьких живописців з’явилось чимало послідовників у всьому світі.
Лише в 1890 році цей напрямок у мистецтві
знаходить своє визнання.
4.4.
Демонстрація картин імпресіоністів (на комп’ютері)
А зараз ми вирушимо найзнаменитішими картинними
галереями світу, та переглянемо найдорожчі полотна з їх колекцій.
4.5
Пояснення вчителем техніки виконання робіт у стилі імпресіонізму.
4.6.ПЕДАГОГІЧНИЙ
МАЛЮНОК
Поетапне компонування підсумкової
творчої роботи.
4.7
ДЕМОНСТРАЦІЯ учнівських робіт з теми
5.
Практична робота
(Виконується самостійно за власним задумом)
Поділ на групи (за 1-2 хвилини до закінчення практичної
роботи)
1 група – метод крапкування за допомогою пензлика
2 група – за допомогою паличок (Пуантилізм)
6.
Підведення підсумку уроку.
6.1. - визначення сутності імпресіонізму, як
творчого напрямку у мистецтві
- аналіз виконаних робіт, виставлення попереднього
балу
6.2. Чи здійснились ваші сподівання на цей урок?
6.3.
Демонстрація творів Вінсента Ван Гога (на
комп’ютері)
Проблемне
запитання:
- Чи є межа
у пошуку досконалості?
- Чи існує, на вашу думку, такий напрямок у
мистецтві, який можна було б назвати ідеальним?
7. Домашнє
завдання
Знайти інформацію про художників, які працювали у
стилі імпресіонізму та про особливості даного стилю.
Немає коментарів:
Дописати коментар