вівторок, 4 жовтня 2016 р.

Урок Візуальне образотворче мистецтво: скульптура

Тема: Візуальне (образотворче) мистецтво : скульптура.

Мета:
·         Поглибити знання учнів про види та художні засоби виразності скульптури як виду образотворчого мистецтва;
·         Формувати вміння учнів аналізувати скульптурні твори;
·         Навчити учнів оперувати мовленнєвими поняттями об’ємно-просторових мистецтв;
·         Розвивати компетентнісні уміння та навички учнів в процесі виконання колективних творчих проектів.


Обладнання:
·         Музика : Й.С.Бах.
Токата і фуга ре мінор.
·         Візуальний ряд:
Ретроспективна презентація скульптурних творів світового значення.

Хід уроку

1. Вступ
1.1. Емоційне введення до уроку
1.2.Вступна бесіда
-          До якого виду мистецтва належать щойно переглянуті твори?
-          Які почуття , виникли у вас після перегляду презентації?
1.1   Повідомлення теми, мети та завдань уроку
Темою нашого уроку буде СКУЛЬПТУРА. Ми дізнаємось про види та художні засоби виразності скульптури як виду образотворчого мистецтва; формуватимемо вміння  аналізувати скульптурні твори; створимо самостійно скульптурну композицію певного жанру.
2.      Пояснення нового матеріалу
2.1.Мотивація навчальної діяльності
У живописі або графіці, зображуючи людину або  тварину, художник відтворює навколишнє довкілля, обстановку. Повітря, простір, розмиті навколишні предмети беруть участь у формуванні образу, який створює художник. У скульптурі цієї можливості художник цілком позбавлений , тут усе має бути виражено самою фігурою, її рухом.
2.2. Актуалізація опорних знань учнів.
- Що таке скульптура?
- Які види скульптури ви знаєте?
-  З якого матеріалу виготовляють скульптури?
- Які скульптурні твори вам відомі?
- Які скульптурні твори  є на території нашого міста?
2.3. Слово вчителя
 Скульптура – об’ємно-просторовий вид образотворчого мистецтва.
Засоби виразності – об’єм, пластика
Скульптура поділяється на 2 види:
·  кругла – її принцип; оглядовість з усіх боків. Це пам’ятники, погруддя дрібна пластика – статуетки;
·  плоска – виконана на площині. В залежності від того, наскільки зображення виступає над площиною, розрізняють такі види площинної скульптури:
   рельєфзображення виступає над площиною на ½ всього об’єму;
   барельєф зображення виступає над площиною менш ніж наполовину;
   горельєф зображення виступає над площиною більше, ніж на половину.
Скульптура – один з найдавніших видів мистецтва, найдавніші її пам’ятки відносяться ще до періоду первісного суспільства: це були предмети дрібної пластики – статуетки, обереги, зооморфні зображення (продемонструвати зразки: берегині Трипільської культури і т.п.
Засади реалістичної скульптури, її основи було закладено в стародавній Греції ще в Гомерівський період (після написання «Іліади» та «Одіссеї» – скульптурні пам’ятки були представлені статуетками культового характеру і зображували божеств).
В період архаїки наступає розквіт скульптури, головна тема мистецтва Греції «Людина – міра всіх речей». Зображення все більше удосконалюється, майстри прагнуть відтворити в скульптурі прекрасну, фізично досконалу людину.
Традиції греків продовжили римляни, основними зображеннями були статуї богів і міфологічних героїв але з’являються і реалістичні скульптурні портрети (Ю.Цезар, імператори і т.д.)
Античні традиції з новою силою розквітають в період культури Відродження і далі розвиваються в усіх мистецьких стилях
2.4. Робота в зошиті-посібнику
Знайти відповідність між назвами видів скульптури та їх визначеннями, представленими у таблиці.
2.5. Тренувальні вправи (аналіз скульптурного  твору за даним алгоритмом)
3.  Практична творча діяльність учнів
3.1. Розробка творчого завдання (групова робота)

- ескізні замальовки майбутніх творчих робіт
- втілення творчого задуму засобами пластичної мови
- підготовка до захисту проекту

1.2.  Захист колективних творчих проектів

4. Підсумок уроку
4.1.1.Гра «Гарячий стілець»
Запитання приклеюються на спинку стільця, учні виходять, сідають на стілець і вибирають  стік із запитанням, зачитують та дають відповідь на нього
ЗАПИТАННЯ
1.     Об’ємно-просторовий вид образотворчого мистецтва, де засобами зображення виступають об’єм і пластика – це ... .
2.    Назвіть два види скульптури.
 1. – ...
 2. – ... .
3.    Рельєф це …
4.    Барельєф це - …
5.    Горельєф це - …
6.    Контррельєф  це - …
7.    В якій країні сформувались вимоги до реалістичної скульптури?
8.    Назвіть відомих вам давньогрецьких скульпторів та їх твори.
9.    Назвіть відомих вам  італійських  скульпторів епохи Відродження та їх твори.

4.1.2. Скласти  Сенкан зі словами СКУЛЬПТУРА та АРХІТЕКТУРА
4.2. Формулювання висновку за темою, узагальнення знань, отриманих на уроці
4.3. Виставлення та мотивація оцінок
5. Домашнє завдання
- Поділ на групи
- Пояснення  завдання на наступний урок
1. Підготувати елементи відеоряду портретних та пейзажних зображень живопису, графіки, художньої фотографії та комп’ютерної графіки, творів мистецтва карикатури.
2. Підготувати   матеріали: шматочки тканини та  кольорового паперу різної форми для формування композиції.





Немає коментарів:

Дописати коментар