Тема: Візуальне (образотворче) мистецтво : графіка та живопис;
художня фотографія; комп’ютерна графіка.
Мета:
·
Поглибити знання учнів про види та
художні засоби виразності графіки і живопису
як видів образотворчого мистецтва та їх жанровим розмаїттям;
·
Ознайомити з художньою фотографією та
комп’ютерною графікою, їх виражальними засобами;
·
Розвивати вміння спів ставляти і
визначати видові та жанрові особливості живописних і графічних творів,
мистецтва фотографії та комп’ютерної графіки.
·
Формувати вміння та навички учнів
використовувати особливості виражальних
засобів живопису , графіки, комп’ютерної графіки та фотографії в ході
практичної діяльності по створенню колажу на основі портретних зображень.
Обладнання:
·
Музика :
Янні «Світло ранку» (оркестр «Лавендер-Хілл»)
·
Візуальний ряд:
презентація
живописних і графічних шедеврів світового мистецтва та творів комп’ютерної
графіки і художньої фотографії. Презентація «Жанри живопису»
Епіграф уроку: «Мистецтво – це вічний символ прагнення
людства до добра, істини, досконалості» Т. Манн
Хід уроку
1. Вступ
1.1. Емоційне
введення до уроку
1.2. Вступна бесіда
-
До яких видів мистецтва належать щойно переглянуті
твори?
-
Які почуття ,
виникли у вас після перегляду презентації?
-
Чи вважаєте ви ці
твори дійсно творами мистецтва?
-
Які з переглянутих
вами творів ви б віднесли до «машинного» та «механічного» мистецтва?
1.3. Повідомлення теми, мети та завдань уроку
На уроці ми дізнаємось про види та художні засоби виразності графіки
і живопису як видів образотворчого
мистецтва та їх жанрове розмаїття;
Ознайомимось з художньою фотографією та комп’ютерною
графікою, їх виражальними засобами;
Розвиватимемо вміння співставляти і визначати видові та
жанрові особливості живописних і графічних творів, мистецтва фотографії та
комп’ютерної графіки.
1.
Пояснення нового
матеріалу
2.1.Мотивація
навчальної діяльності
У світовій історії
мистецтва живопис часто посідав провідне
місце. Ця його роль пояснюється
переважно тим, що в жодному іншому виді мистецтва не можна передати видимі
явища світу, образ людини або природи в тій мірі, як у живописі. Більше цього,
ця повнота вираження зовнішнього видимого світу дозволяє розкрити глибинний,
внутрішній зміст та сенс суспільних явищ, духовне життя людини, її думки,
почуття.
2.2. Актуалізація
опорних знань учнів
- що таке живопис?
- які жанри
живопису вам відомі?
- що таке графіка?
- засоби виразності графіки
- види графіки
- дайте визначення
«художньої фотографії» , як виду
мистецтва
-
Назвіть засоби виразності живопису;
− техніки виконання;
− основні та похідні кольори;
− види живопису;
− жанри живопису;
2.3. Слово вчителя
Поняття :
- живопис
- графіка
- художня
фотографія
- комп’ютерна
графіка
- засоби виразності
- колір, колорит
- тон, рефлекс
- перспектива
- композиція
- жанри
- різновиди графіки
(Супроводжується відеоматеріалами
підготовленими учнями за попереднім завданням)
2.4. Робота в
зошиті-посібнику
- знайти
відповідність між жанрами образотворчого мистецтва та їх визначеннями, представленими у таблиці.
- знайти визначення
поняття «художня фотографія»
- співвіднести
художню фотографію з жанрами образотворчого мистецтва, представленими у таблиці
- записати види
комп’ютерної графіки
2.5. Тренувальні
вправи (аналіз живописного або
графічного твору за даним алгоритмом)
3. Практична творча діяльність учнів
3.1. Розробка
творчого завдання (групова робота) «Настрій»
1. група –
створення комп’ютерної презентації
2 група – створення
колажу із портретних або пейзажних зображень
2
група – створення
аплікації із клаптиків тканини різного
кольору та форми
3
група – створення
аплікації з кольорового паперу
3.2. Захист
колективних творчих проектів
4. Підсумок уроку
4.1. Рефлексія
4.1.1. Закінчіть речення.
1.
До візуального мистецтва належать … .
2.
Рисунок і гравюру охоплює такий вид мистецтва,
як … .
3.
Що належить до тиражної графіки?
4.
Назвіть відомі вам графічні матеріали.
5.
Назвіть засоби виразності графіки.
6.
Художнє відтворення видимого світу за
допомогою кольорів – це … .
7.
Назвіть відомі вам живописні техніки й
матеріали.
8.
Назвіть види живопису.
9.
Назвіть жанри живопису.
1.1.2.
Вказати до якого жанру відноситься дана картина,
аргументувати свою відповідь
4.1.3. Скласти діаграму Венне
Живопис Художня фотографія
|
4.2. Формулювання
висновку за темою, узагальнення знань, отриманих на уроці
4.3. Виставлення та
мотивація оцінок
5. Домашнє завдання
- Поділ на групи
- Пояснення завдання на наступний урок
Підібрати матеріали з теми «Мистецтво Трипілля» та
виконати ескізні замальовки найвиразніших елементів трипільського декору
Немає коментарів:
Дописати коментар